Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den.

 

Huvudrubrikerna i affärsplanen är:

 

  • Samordning och destinationsutveckling
  • Spår och leder, denna veckas fördjupning
  • Hållbarhet – ekonomiskt, ekologiskt och socialt
  • Infrastruktur och kommunikation
  • Marknadsföring
  • Evenemang

Spår & leder – Visit Hemavan Tärnaby ska:

  • Skapa utrymme för att arbeta med och driva utvecklingsfrågor framförallt när det gäller leder som är en stor året runt reseanledning här, i kommunen, i länet och även nationellt.
  • Att vara kommunens medpart kopplat till utveckling av spår/ leder ska prioriteras.

Mål 2019

Öka betalningsviljan

Öka betalningsviljan för spåravgifter och ledbevis genom nya sätt att kommunicera insatser och förbättringar som görs.

 

  • Mål 110 000 kr i spåravgifter 2019 av privatpersoner
  • Avstämt i maj 2019: 100 629kr

Ansluta till Vipps

Ansluta Vipps som betalningsmedel för norska besökare

 

  • Klart och i drift i mars – efter sportloven (används både till skidspår och skoterleder)

Utveckling

Delta i uppföljning och utvecklingsmöten kring skidspår med Storumans kommun, 2 per år.

 

  • Vårmötet genomfört, info delas på visithemavantarnaby.se
  • Strategiarbete gällande leder – se destinationsutveckling