Ett varmt och ärligt bemötande
Destination Hemavan Tärnaby arbetar med ett välkomnande värdskap utifrån gästens perspektiv. Gäster som kommer till Hemavan Tärnaby ska få ett bra bemötande av engagerad personal som har god kunskap om området, oavsett vem de möter. Visit Hemavan Tärnaby jobbar bland annat med utbildning av personal, och destinationens värdskap skapar även ett mervärde för företagen i området. Det ökar deras attraktionskraft och lönsamhet, vilket även stärker destinationens identitet.
I Hemavan Tärnaby präglas mötet med gäster, kunder och kollegor av tre värdeord: personligt – välkomnande – stolt.
VÄLKOMNANDE
Värdskapet är välkomnande när vi är väl förberedda och gästen känner sig väntad.
PERSONLIGT
Vi värnar om det personliga bemötandet, och en vänlig atmosfär.
Vi bryr oss och hjälper alltid till.
Vårt bemötande är: varmt, inkluderande, äkta och genuint.
STOLT
Vi är stolta över Hemavan Tärnaby; fjällen, naturen, människorna och kulturen.
Vi är också stolta över över de verksamheter vi driver. Vi har valt att bo och arbeta här för att vi vill det.
Vi väljer att framhålla det som är positivt och har en god kunskap om Hemavan Tärnaby.
Se → le → hälsa!
Digital Värdskapsutbildning
Projekt Bärkraft har tagit fram en Digital värdskapsutbildning.
Utbildningen är tänkt att all personal som arbetar med service i området kan gå. Utbildningen är kostnadsfri och tar ca 45min att genomföra.
För att komma till utbildningen tryck på knappen nedan.
Värdskapsmästare
Efter varje vintersäsong utser vi en Värdskapsmästare.
Den som vill får nominera personer i vår destination som gör det där lilla extra, och som möter våra gäster/ kunder / kollegor med glimten i ögat. För att nominera en person ska man skriva en motivering och tala om varför just den personen ska bli Hemavan Tärnabys Värdskapsmästare och sedan maila det till info@hemavantarnaby.se senast den 24 april 2020.
I år kommer vinnaren att uppmärksammas på Företagarfesten som går av stapeln i Hemavan den 8 maj.
Aktuellt
Försäljning utifrån ett värdskapstänk – utbildning
I samarbete med projektet Lärande Attraktiva Näringar genomfördes en värdskapsutbildning i Tärnaby 22-23 november. I utbildningen som hölls av Helén Rosenberg och Peter Paunovic från Akademi Båstad deltog företagsledare, verksamhetschefer och personal från flera...
Områdes- och värdskapsutbildning för sommarens personal
Ett av Visit Hemavan Tärnabys mjuka mål är att arbeta med välkomnande värdskap utifrån gästens perspektiv. Gäster som kommer till destinationen Hemavan Tärnaby ska få ett bra bemötande av engagerad personal som har god kunskap om området, oavsett vem de möter. Som ett...