Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den.
Huvudrubrikerna i affärsplanen är:
- Samordning och destinationsutveckling
- Spår och leder
- Hållbarhet – ekonomiskt, ekologiskt och socialt, denna veckas fördjupning
- Infrastruktur och kommunikation
- Marknadsföring
- Evenemang
Hållbarhet – Visit Hemavan Tärnaby ska:
- Verka för att Hemavan Tärnaby skall utvecklas till hållbar destination på alla plan samt att Storumans kommun i förlängningen inkluderas i arbetet. Arbetet är påbörjat genom att utgångsläget identifierat, nu behöver vi agera utifrån det vi vet.
Mål 2019
Mervärde Hemavan Tärnaby
Mervärde Hemavan Tärnaby utökas med minst 8 nya mervärdesföretag innan året är slut. Alla boendeanläggningar är med. Vi har breddat deltagandet.
Bättre information om hållbarhet på hemsidan
Tydliggöra/ synliggöra information kopplat till hållbarhet på hemavantarnaby.com.
Driva projektet Bärkraft
Driva projektet Bärkraft Baerekraft för att skapa resurser för att agera på flera plan– planerad start augusti 2019.