Hemavan Tärnaby är inne i en expansiv fas och för modernisera området ytterligare har destinationen fått en ny kostym i form av ny logotyp och en ny grafisk profil.

För att ytterligare stärka samhörigheten och identiteten här på destinationen ges medlemsföretag i Visit Hemavan Tärnaby AB möjlighet att använda den nya logotypen som komplement till sin egen både på webben och i tryck. Medlemsföretagen ges också möjlighet att köpa flaggor med den nya Hemavan Tärnaby logotypen.

 

Hållbarhetsguiden

Hållbarhetsguiden

Projekt Bärkraft har arbetat fram en guide som ska göra det lättare för en besökare att göra rätt när de besöker oss. Guiden finns i både tryckt och digitalt format på svenska, engelska, tyska. Digitalt även på finska och polska. Guiden är avsedd att underlätta för...

Ny chans till hållbar paketering!

Ny chans till hållbar paketering!

Snart är det dags för nya chanser att vara med på den mycket uppskattade workshopen om hållbar paketering som går av stapeln den 7 och den 21 september! Ta chansen att vässa dina kunskaper innan projektet avslutas! Det är Lotta Backlund från företaget Green Owl Travel...

Ta tåget till fjällen under sportlovsveckorna 2020

Ta tåget till fjällen under sportlovsveckorna 2020

Vi är glada att det blir en fortsättning på samarbetet med Inlandsbanan gällande Fjälltåget. Nästa vinter kommer det att erbjudas tågpaket under vecka sju, åtta och nio. Avresa onsdag 5 februari, 12 februari, 19 februari från Malmö (16.00) via bla...

Affärsplan 2019 – Marknadsföring

Affärsplan 2019 – Marknadsföring

Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den. Huvudrubrikerna i affärsplanen är: Samordning och destinationsutveckling Spår och leder Hållbarhet – ekonomiskt, ekologiskt och socialt...

Affärsplan 2019 – infrastruktur och kommunikation

Affärsplan 2019 – infrastruktur och kommunikation

Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den. Huvudrubrikerna i affärsplanen är: Samordning och destinationsutveckling Spår och leder Hållbarhet – ekonomiskt, ekologiskt och socialt...

Studieresa – Bergslagenleden och Bergslagen cycling

Studieresa – Bergslagenleden och Bergslagen cycling

Studieresa till Bergslagen Studieresan arrangerades av Region Västerbotten turism och syftet var att lära oss mer om hur Bergslagen har jobbat med ledutveckling för vandring och cykling. Med på resan var representanter från Regionen, kommuner, företag och...

Affärsplan 2019 – hållbarhet

Affärsplan 2019 – hållbarhet

Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den.   Huvudrubrikerna i affärsplanen är:   Samordning och destinationsutveckling Spår och leder Hållbarhet – ekonomiskt, ekologiskt...

Affärsplan 2019 – Spår och leder

Affärsplan 2019 – Spår och leder

Under några veckor kommer vi att berätta mer detaljerat vad affärsplanen säger och vilka mål som är kopplat till den.   Huvudrubrikerna i affärsplanen är:   Samordning och destinationsutveckling Spår och leder, denna veckas fördjupning Hållbarhet...

Längdskidåkningen är över och vi summerar säsongen som gått

Längdskidåkningen är över och vi summerar säsongen som gått

Turistbyrån flyttar ut Vi ser tillbaka på vintern och trots en snöfattig start har vi kunnat leverera en bredd av pistade längdspår i vårt område, som nyttjas och uppskattas av väldigt många. Under två tillfällen har "Turistbyrån flyttat ut" för att möta besökare i...