Ett varmt och ärligt bemötande
Destination Hemavan Tärnaby arbetar med ett välkomnande värdskap utifrån gästens perspektiv. Gäster som kommer till Hemavan Tärnaby ska få ett bra bemötande av engagerad personal som har god kunskap om området, oavsett vem de möter. Visit Hemavan Tärnaby jobbar bland annat med utbildning av personal, och destinationens värdskap skapar även ett mervärde för företagen i området. Det ökar deras attraktionskraft och lönsamhet, vilket även stärker destinationens identitet.
I Hemavan Tärnaby präglas mötet med gäster, kunder och kollegor av tre värdeord: personligt – välkomnande – stolt.
VÄLKOMNANDE
Värdskapet är välkomnande när vi är väl förberedda och gästen känner sig väntad.
PERSONLIGT
Vi värnar om det personliga bemötandet, och en vänlig atmosfär.
Vi bryr oss och hjälper alltid till.
Vårt bemötande är: varmt, inkluderande, äkta och genuint.
STOLT
Vi är stolta över Hemavan Tärnaby; fjällen, naturen, människorna och kulturen.
Vi är också stolta över över de verksamheter vi driver. Vi har valt att bo och arbeta här för att vi vill det.
Vi väljer att framhålla det som är positivt och har en god kunskap om Hemavan Tärnaby.
Se → le → hälsa!
Digital Värdskapsutbildning
Projekt Bärkraft har tagit fram en Digital värdskapsutbildning.
Utbildningen är tänkt att all personal som arbetar med service i området kan gå. Utbildningen är kostnadsfri och tar ca 45min att genomföra.
För att komma till utbildningen tryck på knappen nedan.
Värdskapsmästare
Efter varje vintersäsong utser vi en Värdskapsmästare.
Den som vill får nominera personer i vår destination som gör det där lilla extra, och som möter våra gäster/ kunder / kollegor med glimten i ögat. För att nominera en person ska man skriva en motivering och tala om varför just den personen ska bli Hemavan Tärnabys Värdskapsmästare och sedan maila det till info@hemavantarnaby.se senast den 24 april 2020.
I år kommer vinnaren att uppmärksammas på Företagarfesten som går av stapeln i Hemavan den 8 maj.
Aktuellt
Veckans värdskapstips
I Hemavan Tärnaby jobbar vi med en gemensam värdskapspolicy som bygger på de tre värdeorden: personligt – välkomnande – stolt. Läs mer om hur vi jobbar med värdskap i Hemavan Tärnaby. Veckans värdskapstips är tänkt att fungera som en påminnelse till oss alla och här...
Kick off med säsongspersonal 2018 genomförd – nu kör vi!
Ett varmt välkomnande, stolthet och kunskap var ledord på årets kick off På destination Hemavan Tärnaby arbetar vi med ett välkomnande värdskap utifrån gästens perspektiv. Gäster som kommer till Hemavan Tärnaby ska få ett bra bemötande av engagerad personal...
Kick off för områdets personal: Värdskap, kundbemötande och områdeskunskap
Utbildning och ”get together” för säsongspersonal, åretruntpersonal och företagare i Hemavan Tärnaby. Visit Hemavan Tärnaby håller i programmet tillsammans med Peter Paunovic på Novus kunskap. Värdskapsmästare – Hemavan Tärnaby, så här jobbar vi med bemötande på...
Värdskapsutbildning Hemavan Tärnaby 2017/2018
Värdskapsmästare Hemavan Tärnaby Ett gott värdskap innebär inte bara nöjda kunder utan även högre lönsamhet, gladare medarbetare och återkommande gäster! Visit Hemavan Tärnaby bjuder in till utbildning tillsammans med Peter Paunovic på Novus kunskap. 19 december...
Värdskapsmästarna föreläser för butikschefer
Värdskapsmästarna Agneta af Ekenstam och Linn Lundmark höll förra veckan en inspirationsföreläsning för Systembolagets butikschefer område Umeå. " Linn och Agneta kompletterar inte bara varandra väl i sina värdskapsstilar, utan också som inspiratörer", säger Maria...
Framgångsrikt företagande – Hållbarhet och Värdskap
Näringslivskontoren i Storuman och Sorsele kommun bjöd in oss att delta som föreläsare under den seminarieserie de riktat till intresserade företagare, nya och befintliga, i kommunerna. Från april till juni har det planerats och genomförts 8 träffar med olika...
Årets Värdskapsmästare i Hemavan Tärnaby är utsedda
Det står nu klart vilka medarbetare som vunnit årets utmärkelse "Värdskapsmästare Hemavan Tärnaby". Utmärkelsen är ett led i det värdskapsarbete som Visit Hemavan Tärnaby tillsammans med företagen i destinationen jobbar med, och man har i slutet av säsongen haft...
Dags att nominera säsongens ”Värdskapsmästare”
Tiden går fort och nu har vi några intensiva veckor framför oss innan vintersäsongen är slut. Dags att lägga i en växel till och jobba på hela vägen in i mål, men det är också extra viktigt att påminna sig själv och varandra om att hålla i och fortsätta jobba med det...
Kick off och utbildning i värdskap för personal och chefer
Visit Hemavan Tärnaby genomförde under två dagar kick off för områdets personal samt utbildning i värdskap och fördjupning tillsammans med Akademi Båstad och Novus Kunskap. Kick off och utbildning för personal dag 1 Första dagens program riktade sig framförallt till...
Värdskapskort-ett verktyg för företagare och anställda
Visit Hemavan Tärnaby har utifrån det arbete som gjordes under Värdskapsutbildningen i november 2016, tagit fram och tryckt värdskapskort med de värdeord som ska prägla mötet med gäster, kunder och kollegor på alla arbetsplatser i Hemavan Tärnaby. Tanken med korten är...