Jobba tillsammans för att göra fler och bättre affärer

Turistföretagen i Hemavan Tärnaby har sedan 1968 arbetat tillsammans med att marknadsföra sig och sina produkter. Ambitionen att öka antalet gäster, omsättning och produkter har funnits med som en röd tråd för företagen. 2012-07-01 bildades destinationsbolaget Visit Hemavan Tärnaby AB som hade till sin uppgift att arbeta med destinationens utveckling och förlängningen med ägarföretagens framgång och lönsamhet fram till 2021.

Aktuellt om destinationsutveckling

Bärkraft – beviljat!

Riktade insatser kopplat till hållbar utveckling blir snart en verklighet nu när EU-projektet Bärkraft Baerekraft beviljats medel. Det nyskapande med projektet är att det är ett gränsöverskridande samarbete mellan Helgeland Reiseliv, Visit Hemavan Tärnaby och Gold of...

läs mer
Utbildning i GDPR

Utbildning i GDPR

I maj 2018 kommer en ny lagstiftning kallad dataskyddsförordningen. På engelska förkortas den GDPR. Det är viktigt att du tar reda på hur den nya lagen påverkar ditt företag och vad du behöver göra för att följa den. Visit Hemavan Tärnaby bjöd den 24 april in till en...

läs mer