Jobba tillsammans för att göra fler och bättre affärer

Turistföretagen i Hemavan Tärnaby har sedan 1968 arbetat tillsammans med att marknadsföra sig och sina produkter. Ambitionen att öka antalet gäster, omsättning och produkter har funnits med som en röd tråd för företagen. 2012-07-01 bildades destinationsbolaget Visit Hemavan Tärnaby AB som hade till sin uppgift att arbeta med destinationens utveckling och förlängningen med ägarföretagens framgång och lönsamhet fram till 2021.

Aktuellt om destinationsutveckling

Workshop med projekt Regina

Workshop med projekt Regina

Det internationella projektet REGINA har haft workshop i Storuman. Deltagarna var bland annat företrädare för samebyar, politiker, företagare, representanter för det lokala föreningslivet och tjänstepersoner på Storumans kommun. På plats fanns bland annat Christopher...

läs mer
Paketeringsutbildning

Paketeringsutbildning

Karta från partner.visitsweden.com som illustrerar Sveriges prioriterade marknader. Hur når vi nya marknader? Som ett led i arbetet med internationalisering och exportmognad och för att kunna möta nya kundgrupper och marknader har Cajsa och Marianne varit med på en...

läs mer